20100827-29

Ja, helgen är över.. 
I fredags var det i alla fall utgång som stod på schemat, så ja, varför inte tänkte jag och Adam.
Jag drog på systemet, sen tog vi våra påsar och gick till stadsparken.
Här samlades vi för en stunds civiliserat umgänge, innan vi gick vidare till nationspub.
Det dyraste jag köpte på hela kvällen var inträde.
Så låt mig redogöra för priserna på nationspuben där vi var (i kronor).
Öl eller cider, fat - 20 eller 25
Öl på flaska - 28
Fyra - 32-36 (jag minns faktiskt inte vad det stod)
Sexa - 48
Fyran och sexan gällde dagens, och det var tur att dagens inte var så vidare god, för då hade det kunnat sluta illa. Det som fick lida var istället fötterna, som faktiskt repat sig nu, om jag inte hoppar på bara trampdynorna. Och jag trodde att jag skulle sluta på gatan av alla skulder, men nu visar det sig att allt detta kommer jag spara in på alkohol! Wiihoo!
I lördags var vi bakis, en av oss mer än den andra, med tanke på att den andra spydde när han kom hem. Ja, det var Adam. Och lämnade mig, med lokalsinnet, själv kvar nere på stan. Som tur var hade jag sällis, sen ringde Märit mig och berättade var jag kunde hoppa på elvan.
Idag, inget nytt. Registrerat mig på gym, cyklat runt i Uppsala och kollat läget, fikat. Sånt vettigt.
Jag återkommer eventuellt på tisdag, efter den där fältundersökningen.
Och jag känner att jag ska klargöra en sak här på bloggen. Jag tänker inte bli ilag här:) Jag är ingen ilagare, och jag skulle vara en dålig flickvän. Hur ofta kommer jag exempelvis ihåg att ringa när jag sagt att jag ska göra det?
Så, mina vänner, här kom det, svart på vitt.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Otippat att "den andre" spydde. Det var rätt ovanligt faktiskt!

2010-08-31 @ 23:29:09
URL: http://fuckinfabulous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0