20100826

Jag har några saker jag känner att jag vill ta upp här på bloggen.
Det första skulle man kunna kalla för undersökning, eller spionage om man vill.
Det verkar som att en del, närmare samtliga än få, tjejer, har kommit hit med en förhoppning om att träffa en söt kille.
However(!!), det verkar som att de flesta killar här redan har en tjej. Hur ska killarna räcka till? Hur kommer det sig att det, oavsett vart man vänder sig, finns många fler tjejer än killar? Vad är det här för ojämn fördelning?
Bra för alla feminister, som hoppas att kvinnorna ska ta över jorden, dåligt för alla singeltjejer som hoppas att det finns en kille även för dem.
Det andra är något av en självinsikt jag kommit till. Jag har nämligen ett rum, helt färdigt som bara står och väntar på mig. Hur kommer det sig att jag fortfarande bor hos Märit och Olle? Men det har jag ett svar på. För det första har jag inte riktigt haft tid att handla mat än, för det andra vill jag inte cykla själv till skolan och för det tredje är det mycket mysigare att bo här än i mitt eget rum. För att vara en korridor där det ska vara mycket fart är det väldigt tyst och öde faktiskt.
Det tredje är ett konstaterande. På mattelektionerna just nu går vi igenom väldigt basic matte. De som har problem med detta just nu, kan få det lite knivigt när vi börjar närma oss starten på matte C. Och jag menar inte på något sätt att det kommer bli en dans på rosor för mig, men en förutsättning antar jag är att man åtminstone greppar matte A och B.
Det fjärde skulle man kunna kalla för en oro. På tisdag ska vi nämligen ha exkursion på biologin, alltså, en slags fältundersökning. Vi ska med andra ord dra på oss gummistövlar, ta med penna och papper och bege oss ut i skogen, för att kolla på växtligheten. Och för er som inte vet det kan jag berätta att jag aldrig någonsin varit bra på träd eller blommor. Det jag känner till är maskros, prästkrage, tall, gran och björk. Möjligtvis ek, men jag betvivlar att vi kommer stöta på någon sådan. Jag kan alltså inte briljera med mina ekkunskaper, jag har inget att komma med.
Det femte är också något av en självinsikt. Jag har fruktansvärt dålig kondis. Men till mitt försvar är det jobbigt att cykla på en tre-växlad när det blåser.
Det sjätte är ett misslyckande. Jag och Adam gick på macken idag, som ligger ungefär 200 meter från skolan. Jag köpte en sallad, som jag skulle äta medan vi gick tillbaka. Det var fem tomater, några kycklingbitar och sen sallad. Jag spillde i alla fall ut alla tomater utom en på vägen tillbaka. Synd.. Det var tomaterna som var godast.
Nu ska jag kolla läget här i huset istället. Hejhej!

Kommentarer
Postat av: Marita

Har du sett någon snygging då?

2010-08-27 @ 14:37:02
URL: http://masaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0